Wednesday, March 05, 2014

winterfotojacht


winterfotojacht 2014 





 2: bloem, hiervoor heb ik onze sneeuwklokjes genomen





3: zwart/wit  ... decoratie uit gietijzer
                                                                 



5: ijsbeer, hij werd jaren geleden gemaakt door onze dochter.




8: mijn kleur  = groen




de kraanvogels zijn er weer




9: gevleugeld  ~(°v°)~








10 lijnen  - vogels op de stroomdraden
en een eekhoorntje op een struik



11 koud hè,
jawel,  ik heb één foto met sneeuw!



13 gezicht op een onverwacht plaats.

 - ons buurjongetje kwam spelen,
hij had graag de huis kist met lego



hier lacht de voordeur





12: bloemetjesservies, deze foto stond al eens op mijn blog
maar  door de olympische winterspelen in Rusland, vind ik dat deze gebloemde matroesjka mokken  erbij passen ;)


14 stal:
 in de winter gaan onze kippen vroeg slapen,
de kip helemaal links is Kümmerling






nostalgie - een blokkendoos




15 : zelfportret   onder mijn gehaakte deken


klik op het logo voor meer info 


16 comments:

Claudia said...

HERRLICHE Bilder, liebe Rein! Solche Holzbausteine hatte ich als Kind auch, da werden Erinnerungen wach :O)
Ich wünsche Dir einen wunderschönen Mittwoch!
♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

Our photos said...

Leuke bekers!

Godelieve said...

Toffe reeks foto's voor de winterfotojacht!
Wie zou gedacht hebben dat die geknutselde ijsbeer nog eens in de picture zou komen :) Leuk dat je hem bewaarde!
Eindeloos lange lijnen bij de vogels op de electriciteitsdraden, mooi!
Grappig, dat gezicht op de voordeur :)
Mooie mokkencollage.

Is dat de gehaakte deken die gisteren in kleur op je blog stond? Lijkt me heerlijk om onder weg te kruipen.

Fijn dat je meedeed aan de fotozoektocht!

Anneke said...

Wat een mooie fotoreeks! Allemaal heel leuke foto's. Die blokkendoos had ik vroeger ook, dat roept herinneringen op :)

Bernardine said...

Wat een leuke serie is het geworden!
Ik ben weg van je matroesjka-mokken!
En heb erg gelachen om je eekhoorn (ik kan me indenken wat je dacht: ikheb hem, ik heb hem!!)

Jeany said...

Dat gezicht is echt grappig Rein, mooie foto's. De kraanvogels zijn mijn favoriet!

Debby said...

Een mooie verzameling foto's voor de winterfotojacht! De ijsbeer is echt super, de mokken leuk en ook de kippen op stok geven een gezellig beeld. Wat tof dat je zoveel kraanvogels gezien hebt, die vliegen hier langs de kust niet dagelijks rond ;-)

Groetjes Debby

Dymphie said...

Wat leuk dat je de ijsbeer nog had :) Ik moest lachen om je zelfportret, lekker weggekropen achter/onder een deken. Mooie gevarieerde reeks foto's Rein.
Dank je wel voor het meedoen aan de fotojacht.

Sid said...

Lots of fab photos there !!

flowersandhome said...

Wat leuk, dat ijsbeertje, is eigenlijk ook een beetje nostalgie, en die kraanvogels in formatie, mooi! De blokkendoos is echt wel nostalgie en de gebloemde matroesjka mokken vind ik super! Goed gevonden en creatief zelfportret!
Marian

Jolette said...

Heerlijke foto's!
Wat mooi die kraanvogels....je zult ze maar zien!
Wow!
Ook leuk die vogels op die draden!
En wat gaaf dat je nog zo'n complete blokkendoos hebt...
Zo herkenbaar, hadden wij thuis vroeger ook!

Annes Art said...

Prachtige serie Rein!

Regina de Koning said...

Leuke foto's. De blokkendoos leuk gevonden en het deurtje. Leuke zelfportret. Prachtig!!

KnutzEls said...

Wat een mooie mokken bij dat bloemenservies. En de kraanvogels zijn ook prachtig. Wat een bof dat je ze kunt zien overvliegen. Heb met veel plezier je fotot's bewonderd.

Moon said...

Mooie fotoreeks! Favoriet zijn de vogels op de stroomdraden, heel mooi en de kraanvogels, goed te herkennen aan de langgerekte hals. Wat een leuke ijsbeer, wie wat bewaart, net als de blokkendoos, heel mooi voor nostalgie. En de kippen vind ik natuurlijk helemaal top!

Gerrina said...

Weer genieten van een hele mooie reeks! De blokkendoos riep ook bij mij heel wat herinneringen op! Vraag me alleen af hoe een amerikaanse grijze eekhoorn in Nederland komt? Die zouden ze moeten wegvangen en terug sturen, want die verdrijft onze eigen mooie rode eekhoorn. Fijne dag verder, Gerrina